November 2017

 En härlig maraton resa !

Kära syskon,

Prisa Herrens namn, Må Herren Jesu Kristi nåd och frid vare med er alla ,

Efter att vi kunnat landa...så vill vi gärna berätta det goda som Gud gjorde på denna senaste resan till indien. På 6 dagar så utförde vi 10 möten , konferenser och utåtriktade möten.

"Uniting God's Forces Pastors Conference”drog många ledare. 5 Församlingar öppnade sina dörrar till oss. 2jpg

Och en fantastisk rapport från våran coordinator Pastor Moses lät sig inte vänta:
3JPG

Vi har blivit mycket välsignade med eran predikningar och er undervisning, vi vill informera er att vi bär på eran smörjelse här! Vi tackar Gud för vinnande av själar, helande under och genombrott”

 IMG-20171113-WA0039jpg

“Många vittnar att dem blev fyllda med Den helige Ande;dem ser en stor skillnad i sina liv. I en av församlingar 65 personer tog emot Jesus som sin personliga frälsare. Pastorn vittnar att många fick helande under när det bads över kyrkan och de blev styrkta genom undervisning”

 IMG-20171113-WA0052jpg

“Vid en av kyrkorna valde 20 personer att ta emot Jesus som sin frälsare och Herre. Under pastors conference blev många välsignade och glädjens smörjelse bröt igenom, lovsången tog en annan dimension! 

Vid ett utåtriktat kvällsmöte tog 50 personer emot Jesus som sin personlige frälsare och Herre, vi såg lama, blinda och döva bli helade i Jesu Namn! “

 12jpg

“Stark profetiskt möte... ordet enade och tog tag i ledarskapet och många böjde sina knän, och bad om förlåtelse för oenighet bland syskon i Kristi Kropp. Psalm 133 talade för sig själv i en viss situation. Prisa Herrens Namn för sanningens och uppenbarelsens Ande.


Hela vägen har Gud gjort mäktiga ting ,vi tackar er för denna värdefulla mission resan!  133 värdefulla själar har blivit räddade !”  - Pastor och coordinator, broder Moses.  



Ja denna resa var mycket speciellt och vi finner inte ord att tacka Gud för hans godhet,trofasthet,makt och denna kallelse Han har deponerat i våra liv. 

Tack mina kära syskon för er lydighet till den helige Ande när den mannar att be för oss ,era böner har burit oss,

styrkt oss ,och för oss framåt!

Må Guds ansikte lysa över er alla ,alltid i Jesu Namn.

All ära till Gud!  

Nancy Och Johan

nov 2017


 

 
 
 

December 2016, Kära Vänner

Först och främst vill vi tacka alla som har varit med och stöttat Allworld Ministries med de kampanjer och konferenser som vi har haft under 2016.

GOTT NYTT ÅR !!!

Vi kan verkligen säga att det kommer ett gott nytt år. 

När Gud lovar att alltid vara med oss, att alltid skydda oss, att alltid göra det han lovar oss, då blir det verkligen ett gott år . 

Gud är godheten AMEN.

Under nyårsvakan, så talade vår Pastor från Lukas 21:28

”men när detta börjar ske, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig. ”

Det var det sista som Herren talade till lärjungarna om de kommande prövningar innan hans återkomst. 

Han gav dem en detaljerad beskrivning på det som skulle ske , ett total kaos. Det finns ingen tvivel om att vi lever i svåra tider som är bara början av ännu svårare tider. Jesus kommer snart. 

”Jag kommer snart,har Jag inte sagt det ? Jag kommer snart. ” 

 Pastorn berättade om den vision han fick se, två ”Högtalare” på var sin sida, Stora högtalare… och ordet som kom: ”Skruva upp volymen!” Med andra ord höj upp volymen låt det höras ännu mer, ännu högre, ännu längre och över allt. !!!!!

År 2017 är ett nådens år som GUD ger oss för att fortsätta att basunera evangeliet mitt i dessa svåra tider. ”Se hur det drar ihop sig” Jag kommer snart ””. Mitt kära barn lös banden från denna värld. Sitt inte fast , gör dig fri och börja gå.

För när du ser allt som börjar ske, så räta på er och lyft upp era huvuden, ty då närmar sig er förlossning. Herren talar till sitt folk att stå upp för Honom och han lovar att han är med dig.

Låt oss tillsammans springa vårt lopp för andras skull, Ty det är ett Gott Nytt År ,

Amen .

Vi börjar nu att förbereda för nästa kampanj som kommer att vara under hösten 2017 till Indien.

Var med oss under 2017 i både Bön och Sponsorskap så att vi kan dra in en stor skörd.

Guds välsignelse från Allworld Ministries.

Jesaja 61:1

Ett nådens år från Herren

61:1 Herrens, HERRENS Ande är över mig, ty HERREN har smort mig till att predika glädjens budskap för de ödmjuka. Han har sänt mig att förbinda dem som har ett förkrossat hjärta, att ropa ut frihet för de fångna och befrielse för de bundna,


AllWorld Ministries first crusade in India 2016


 

Kommande resa!!

Kära syskon, 

vi vill önska dig en glad påsk. Jesus är uppstånden, Ja han är sannerligen uppstånden. När Jesus fullbordade sitt verk gav han sina lärjungar befallningen att gå ut i hela världen och predika det glada budskapet. Han sände hjälparen, den Heliga Ande, de blev fyllda med kraft från höjden för att göra missionsbefallningen. 

Vi är ett direkt resultat av de första lärjungarnas lydighet, så idag står vi mitt i en ny möjlighet att ge Jesus till en värld som desperat behöver det. Vi kommer att utföra vår allra första evangelistiska kampanj och vi tror att du kan vara en del av det... Jesus sände sina lärjungar till att hämta ett åsneföl där han skulle rida in på i Jerusalem, han sände de med dessa ord "Herren behöver den". Så är det också nu, Jesus kommer att rida in i staden och många kommer att se honom, så kära syskon, ditt stöd till oss är 'Herren som behöver den".

Var med oss och stöd oss! Guds välsignelse!


Johan & Nancy

 
 

Swish

Nu kan ni även skänka en gåva via SWISH!

123 539 98 03

 

 

Dag 4:

Predikan med ett starkt budskap!

Teamet betjänar folket:

 

Tack Gode Gud för de 121 frälsta. Och alla Helande under.

””””””””””” ALL ÄRA TILL GUD ”””””””””””

Dag 3:

Många samlade med stor glädje!

 

Första dagen på ledar- och pastorskonferens!

Första dagen på konferensen för pastorer och ledare, som kom med en stor förväntan, härligt gemenskap,

Total ca. 200 registrerade deltagare!

"United Gods Forces conference" var mycket uppskattad,

Kommentarer; det var länge sen någon talade så rakt !och i enlighet med ordet.

Kommentarer ; uppväckande!

Mycket bra organiserad, stort Tack till Shekinah Crusaders!

Teamare som undervisade "Om tron till helande" med en stark vittnesbörd om sitt eget liv,

Tack Jesus ditt ord botar oss än idag!

 

 

Första dagen

För Herren!

Vi tackar Shekinah crusader för allt förberedelsearbete inför konferensen

Underbart att dela lunch stunden med ny funna vänner , Herren leder oss till varandra

 

 

Ny resa till Sydostasien med Team!

Hösten 2015 mellan 20/9-28/9 åker vi på ett fantastiskt äventyr tillsammans med den Helige Ande.


Stå med oss i både Bön och givande. Be specifikt för att människor skall få ett personligt möte med Jesus.


Att vinna dessa underbara själar till Guds rike ligger varmt i våra Hjärtan. Den kallelse bär varje enskild kristen.
Låt oss då tillsammans ropa till Gud för att människor skall sättas fria från bundenhet.

Gud välsigne dig!


 

Fantastisk inspirationshelg i FINLAND !!

Vi Besökte församlingen Elevät Kivet (Levande Stenar) i Jämsä.
Där den Helige Ande verkade och stärkte genom tilltal.
"fortsätt den Goda kampen" skörden kommer inte att utebli.


 

Vår första resa

Vår första resa var till Sydostasien, så under några dagar i februari/mars 2015 stod vi där och basunerade ut Guds rike, detta var ett härligt möte med pastorer, ledare och ofrälsta. Folket tog emot oss med ett öppet hjärta och en hunger efter undervisning i Guds Ord, och de blev fyllda med Guds Ande och började tala i tungor.

Många dörrar öppnades för oss, privat och för varje team vi ska ta med oss, vi står i så speciella tider, där Gud besökerr sin församling och förbereder den för att gå ut och hämta in skörden, vi kan göra det, vi kan utföra detta, för Jesus Kristus vår Herre har givit oss all makt i Hans namn, låt oss vara lydiga den Heliga kallelsen som varje pånyttfött barn har fått, låt oss sträcka oss i bön för de heliga så som apostel Paulus bad:

'Bed också för mig att ordet ges åt mig när jag öppnar min mun, så att jag frimodigt gör evangeliets hemlighet känd. För dess skull är jag ett sändebud i bojor. Bed att jag predikar det så öppet och fritt som jag bör.' Ef 6:19-20

Låt oss vara generösa till varandra och välsigna det som Gud välsignar, så stå tillsammans med oss, med dina böner och ditt stöd.
För vad är en människas själ värd? Så mycket värd att Gud sände sin Son för att dö för den.
Så idag vill jag välsigna dig genom att visa vad Gud gjorde under den första konferensen som vi utförde i namnet Jesus, genom Allworld Ministries.

Dina syskon,

Nancy och Johan Edberg